אירוע קבלת פנים בבית הנשיא – המשלחת לכנס טרזין

אירוע קבלת פנים בבית הנשיא – המשלחת לכנס טרזין–2 11.2022

ב-30.10.2022 התקיימה קבלת פנים חגיגית בבית הנשיא לכבוד המשלחת שייצגה את ישראל בכנס טרזין ה—2 שהתקיים בפראג בתאריכים 2-4.11.2022.

כנס בינלאומי של 46 מדינות שיוצגו ע"י שרים ושגרירים. בראש המשלחת שייצגה את מדינת ישראל עמדה השרה לשוויון חברתי – מירב כהן.

קבלת הפנים התקיימה במעמד נשיא המדינה מר יצחק הרצוג , סגן שר החוץ, שגרירי צ'כיה והאיחוד האירופי בישראל, מנכ"לי משרדי ממשלה, דיפלומטים, וועידת התביעות, ארגוני ניצולי שואה.

הנשיא בירך את משתתפי המשלחת ודיבר בחשיבותו של הכנס ובחשיבות העיסוק בנושא השבת נכסי היהודים שנגזלו בשואה, כמו גם בהמשך החינוך למאבק באנטישמיות והעמקת זיכרון השואה, מול המגמות העולות מחדש של אנטישמיות בעולם בכלל ובאירופה בפרט.

מורשת הייתה שותפה לאירוע מכובד זה מכיוון שאנו הפקנו – בעזרת משרד החוץ הישראלי ומשרד החוץ הצ'כי – את התערוכה שליוותה את הכנס בפראג והייתה ממש מאחורי בימת המכובדים.

מנכ"ל מורשת – יעקב אשר, ייצג את מורשת הן בקבלת הפנים בבית הנשיא והן בכנס שהתקיים בפראג.

התערוכה זכתה לשבחים של דיפלומטים מהעולם כולו ומס' מדינות אף ביקשו לקבל אותה אליהן, לתרגם לשפה המקומית ולהציגה ביום השואה הבינלאומי.

התערוכה נשארת בצכ'יה ותוצג במשרד החוץ הצ'כי ב-27.1.2023 בטקס לזכר השואה שאליו מוזמנים דיפלומטים, אנשי אקדמיה ונציגי הקהילה היהודית בצ'כיה.